Tuesday 12 January 2010

Bajendrag

Nu spelar "Bajen" mästarbandy. Samtidigt som SAIK och VSK hackar lite grand. Medan Edsbyn är "som vanligt", dvs dj***t bra. Sedan har vi ju Villa som i realiteten fortfarande leder Elitserien även om förbundet inte kör med real tabell. (Se tidigare inlägg från Donkeyman). Men serie är serie. Sedan kommer slutspelet och då börjar alla med "blanka ark".

Donkeyman glädjer sig åt de fem finalbiljetter som han köpte samma morgon som de släpptes för ungefär 6 veckor sedan. Han skall gå på final med sina gamla trogna finalkompisar "Kalle" och "Bert". Dessutom skal vi ha med oss Kalles fru samt OP. Dvs "Okänd Person". I utgångspunkten hade Donkeyman räknat med "jourhavande fästmö" men hon avgick dess värre med döden i julas så biljetten måste dess värre erbjudas en eller annan ny finalgångare.

Och vi skall förbereda med halvfuktig tågresa till Uppsala. Sedan skall det bli fuktig förberedelse på sjapp i Uppsala. Följt av vandring upp till Studan.

Och vi skall ha klassisk Bandyfortfölj med lätt spetsad glögg till damerna och tungt spetsad glögg till herrarna. Precis som vi har haft som tradition sedan 60-talet. Sedan kan moderna tiders moralmänniskor anse vad de vill. Antingen vill man ha oss som betalande publik och då har vi portfölj. Eller så vill man inte ha oss. Och då betalar vi inte heller.

Slagordet är helt enkelt: "Fuck Göranson Arena" i Sandviken. Åt h****e med slipsgänget. Bandyn är en så smal idrott att "den gamla klassiska publiken" och "den moderna tidens publik" måste kunna samsas på samma arena. Men jag vet väldigt väl att den gången någon missunnar mig att ta med mig en portfölj med alkoholhaltiga varor in på finalarenan så bryts en över 40-årig tradition. För gott. Då har jag sett min sista final. Och det vore så plågsamt att jag inte ens vill tänka tanken.

Men till trevligare tankar. Den här gången känner Donkeyman draget. Den här gången blir Bajen bara bättre och bättre. Den här gången skall vi förb***** mig vinna. Donkeyman har sett nog med förlorade finaler nu. Någon gång måste Guldet komma. Och det blir i år. Sanna mina ord. Vem som blir finalmotståndare betyder inte så mycket. Vi skall köra över vem det vara månde. Nu är det färdigt. Nu är det vår tur.

Men så måste Donkeyman också erkänna att han har ett andralag som han också håller på. Det är HT Bandy. Eller "Happis" som man säger på orten. Poängmässigt är de snubblande nära en slutspelsplats. Samtidigt som det inte är så långt ned till Vänersborg och kval. Men "Happis" kommer mer och mer. Och OM de tar sig till slutspel så kommer de helt säkert att få möta tabellfyran. Därför att jag tvivlar starkt på att något av de tre första lagen väljer "Happis" som sin finalmotståndare. De är lite för "läbbiga" för det. Och kommer de först till slutspel så vete fasen vad som kan hända . De har kapacitet till att göra sensation ..........

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

No comments:

Post a Comment